Cavalierprat
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

annonser

+3
Jamie
Miam
Vimsen
7 posters

Go down

annonser Empty annonser

Poste  Vimsen Tir Mar 02, 2010 1:47 pm

Skal vi ha lov til å kommentere annonser? jeg bare spør, for jeg vet ikke. Personlig ser jeg ingen problemer med det, men dere som har vært på forum lenger enn meg, kan jo ha en annen erfaring.. Så jeg er veldig usikker akkurat på dette.
Mvh Vimsen

Vimsen
Nybegynner

Antall Innlegg : 199
Join date : 28.02.2010

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Miam Tir Mar 02, 2010 2:48 pm

Jeg ser virkelig ingen problemer med å kommentere på annonser. De ligger jo der ute i verdensveven til alles påsyn, så hvorfor skal de ikke kommenteres. Vet det er mange forum man "har lov" til å kommentere på annonser, samme om det er finn.no eller en du ser i lokalavisa, spiller ingen rolle. Jeg synes det er bra! Smile
Miam
Miam
Lærling

Antall Innlegg : 264
Join date : 28.02.2010
Age : 36
Bosted : Bergen

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Jamie Tir Mar 02, 2010 2:52 pm

Jeg ser igrunnen heller ikke noe problem med det...
Jamie
Jamie
Lærling

Antall Innlegg : 446
Join date : 28.02.2010
Age : 61
Bosted : Kvinlog nordvest i i Vest-Agder

http://home.online.no/~evfoerla/

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Vimsen Tir Mar 02, 2010 3:16 pm

Jeg vet bare at det ikke var lov i det gamle forumet... Og jeg lurte alltid på hvorfor.
Skal høre med de andre hva de synes:))
Mvh Vimsen

Vimsen
Nybegynner

Antall Innlegg : 199
Join date : 28.02.2010

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Jamie Tir Mar 02, 2010 3:22 pm

Det var lenge lov å kommentere annonser på det andre forumet også. Vet ikke helt hvorfor det ble slutt, kanskje fordi noen gikk over streken og fullstendig latterliggjorde noens annonser, skrivefeil osv... Jeg synes det var interesant å se hvordan man bedømte de ulike annonsene, og da en venninne var nødt til å omplassere hunden sin, så ga jeg henne tips om hvordan hun skulle utforme annonsen - etter lærdom jeg hadde lest meg til i "annonsekritikkene" på forumet. Smile
Jamie
Jamie
Lærling

Antall Innlegg : 446
Join date : 28.02.2010
Age : 61
Bosted : Kvinlog nordvest i i Vest-Agder

http://home.online.no/~evfoerla/

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Heidi Tir Mar 02, 2010 3:30 pm

Synes absolutt det skal være lov å kommentere i annonsene! Med forbehold om at vi er saklige.
Heidi
Heidi
Fastboende

Antall Innlegg : 1287
Join date : 28.02.2010
Age : 55
Bosted : Ørnes i Nordland

http://heidin.foto.no/

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Miam Tir Mar 02, 2010 6:51 pm

Jamie skrev:Det var lenge lov å kommentere annonser på det andre forumet også. Vet ikke helt hvorfor det ble slutt, kanskje fordi noen gikk over streken og fullstendig latterliggjorde noens annonser, skrivefeil osv... Jeg synes det var interesant å se hvordan man bedømte de ulike annonsene, og da en venninne var nødt til å omplassere hunden sin, så ga jeg henne tips om hvordan hun skulle utforme annonsen - etter lærdom jeg hadde lest meg til i "annonsekritikkene" på forumet. Smile

Det er akkurat sånn jeg også tenker. Og selv om noen hadde påpekt skrivefeil fks. så er jo ikke det noen dum ting. Skrivefeil ser helt idiotisk ut i annonser. Det bør da være et minimum å skrive skikkelig norsk når man skal prøve å selge et individ. Men det er jo bare min mening What a Face Men latterliggjøring er jo ikke greit. Men folk flest er vel enige om at det finnes utrolig mange håpløse annonser på finn.no (for å ta et mye brukt eksempel).
Miam
Miam
Lærling

Antall Innlegg : 264
Join date : 28.02.2010
Age : 36
Bosted : Bergen

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Linusgutten Tir Mar 02, 2010 7:48 pm

Miam skrev:
Jamie skrev:Det var lenge lov å kommentere annonser på det andre forumet også. Vet ikke helt hvorfor det ble slutt, kanskje fordi noen gikk over streken og fullstendig latterliggjorde noens annonser, skrivefeil osv... Jeg synes det var interesant å se hvordan man bedømte de ulike annonsene, og da en venninne var nødt til å omplassere hunden sin, så ga jeg henne tips om hvordan hun skulle utforme annonsen - etter lærdom jeg hadde lest meg til i "annonsekritikkene" på forumet. Smile

Det er akkurat sånn jeg også tenker. Og selv om noen hadde påpekt skrivefeil fks. så er jo ikke det noen dum ting. Skrivefeil ser helt idiotisk ut i annonser. Det bør da være et minimum å skrive skikkelig norsk når man skal prøve å selge et individ. Men det er jo bare min mening What a Face Men latterliggjøring er jo ikke greit. Men folk flest er vel enige om at det finnes utrolig mange håpløse annonser på finn.no (for å ta et mye brukt eksempel).

Jeg er enig i at man skal kunne få lov å kommentere annonser, men det du skriver Miam om at skrivefeil ser helt idiotisk ut i annonser, og at det bør være et minimum at man skriver skikkelig norsk synes jeg er en litt dumt å si. Det er mange som har dysleksi eller bare sliter med rettskriving, og de må jo få lov på lik linje som alle andre til å selge et individ. Man gjør ikke narr av en sånn ting er min mening! Utover det er jeg som sagt enig i at det bør være lov å kommentere annonser.
Linusgutten
Linusgutten
Student

Antall Innlegg : 781
Join date : 28.02.2010
Age : 42
Bosted : Brønnøysund

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Heidi Tir Mar 02, 2010 8:07 pm

Linusgutten skrev:
Miam skrev:
Jamie skrev:Det var lenge lov å kommentere annonser på det andre forumet også. Vet ikke helt hvorfor det ble slutt, kanskje fordi noen gikk over streken og fullstendig latterliggjorde noens annonser, skrivefeil osv... Jeg synes det var interesant å se hvordan man bedømte de ulike annonsene, og da en venninne var nødt til å omplassere hunden sin, så ga jeg henne tips om hvordan hun skulle utforme annonsen - etter lærdom jeg hadde lest meg til i "annonsekritikkene" på forumet. Smile

Det er akkurat sånn jeg også tenker. Og selv om noen hadde påpekt skrivefeil fks. så er jo ikke det noen dum ting. Skrivefeil ser helt idiotisk ut i annonser. Det bør da være et minimum å skrive skikkelig norsk når man skal prøve å selge et individ. Men det er jo bare min mening What a Face Men latterliggjøring er jo ikke greit. Men folk flest er vel enige om at det finnes utrolig mange håpløse annonser på finn.no (for å ta et mye brukt eksempel).

Jeg er enig i at man skal kunne få lov å kommentere annonser, men det du skriver Miam om at skrivefeil ser helt idiotisk ut i annonser, og at det bør være et minimum at man skriver skikkelig norsk synes jeg er en litt dumt å si. Det er mange som har dysleksi eller bare sliter med rettskriving, og de må jo få lov på lik linje som alle andre til å selge et individ. Man gjør ikke narr av en sånn ting er min mening! Utover det er jeg som sagt enig i at det bør være lov å kommentere annonser.
Enig! Når jeg mener at det er lov å kommentere annonser snakker jeg ikke om at vi skal sitte å analysere rettskrivning og skrivemåte. Det er trakassering av andres problemer, og det er ikke vår oppgave å påpeke det.
Heidi
Heidi
Fastboende

Antall Innlegg : 1287
Join date : 28.02.2010
Age : 55
Bosted : Ørnes i Nordland

http://heidin.foto.no/

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Miam Tir Mar 02, 2010 8:17 pm

Nei, nå mener jeg selvfølgelig ikke folk som har dysleksi, jeg rakker ikke ned på de. Jeg synes ikke det gjør noe at man kanskje har glemt en bokstav eller glemt et komma. Men det er jo lov å lese over en annonse før man sender de inn, mener jeg, for enkelte driter jo loddrett i stor bokstav, punktum eller noe som helst. Det er altså sånt jeg mener. Uten stor bostav og punktum kan en annonse faktisk være ganske uleselig, så at noen kommenterer sånt synes jeg faktisk ikke er så merkelig:P Men nå mente jeg heller ikke at det å rette skrivefeil skal være hoved"greia" med å kommentere på annonser, for "forfatteren" bak ser det nok ikke uansett, jeg vil jo selvfølgelig diskutere hunden(e) i annonsen Cool
Miam
Miam
Lærling

Antall Innlegg : 264
Join date : 28.02.2010
Age : 36
Bosted : Bergen

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Jamie Tir Mar 02, 2010 8:54 pm

Jeg synes det er veldig bra et det er lov å kommentere litt på annonsene, for det er ganske mange morsomme Smile Jeg så en på FINN.no for en måned siden, som jeg hadde hatt veldig lyst å sette inn på det andre forumet... Det var en voksen Chihuahua som skulle selges pga allergi. Det stod så fint og flott om ham, og så stod det: "Han mangler en testikkel, og kan derfor ikke brukes til utstilling eller avl - men han kan lage valper, for dét har han bevist!" :knegg:


Sist endret av Jamie den Tir Mar 02, 2010 9:20 pm, endret 1 gang
Jamie
Jamie
Lærling

Antall Innlegg : 446
Join date : 28.02.2010
Age : 61
Bosted : Kvinlog nordvest i i Vest-Agder

http://home.online.no/~evfoerla/

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  guro strøm Tir Mar 02, 2010 9:20 pm

Jamie skrev:Jeg synes det er veldig bra et det er lov å kommentere litt på annonsene, for det er ganske mange morsomme Smile Jeg så en på FINN.no for en måned siden, som jeg hadde hatt veldig lyst å sette inn på det andre forumet... Det var en voksen Chihuahua som skulle selge pga allergi. Det stod så fint og flott om ham, og så stod det: "Han mangler en testikkel, og kan derfor ikke brukes til utstilling eller avl - men han kan lage valper, for dét har han bevist!" :knegg:

Den var nå morsom og den, Jamie Smile
guro strøm
guro strøm
Lærling

Antall Innlegg : 421
Join date : 28.02.2010
Age : 64
Bosted : Dokka

http://www.123hjemmeside.no/Alkamarito

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Miam Tir Mar 02, 2010 10:51 pm

Jamie skrev:Jeg synes det er veldig bra et det er lov å kommentere litt på annonsene, for det er ganske mange morsomme Smile Jeg så en på FINN.no for en måned siden, som jeg hadde hatt veldig lyst å sette inn på det andre forumet... Det var en voksen Chihuahua som skulle selges pga allergi. Det stod så fint og flott om ham, og så stod det: "Han mangler en testikkel, og kan derfor ikke brukes til utstilling eller avl - men han kan lage valper, for dét har han bevist!" :knegg:

lol!
Miam
Miam
Lærling

Antall Innlegg : 264
Join date : 28.02.2010
Age : 36
Bosted : Bergen

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Linusgutten Ons Mar 03, 2010 11:07 am

:knegg:
Linusgutten
Linusgutten
Student

Antall Innlegg : 781
Join date : 28.02.2010
Age : 42
Bosted : Brønnøysund

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Lea Tallulah Ons Mar 03, 2010 12:39 pm

guro strøm skrev:
Jamie skrev:Jeg synes det er veldig bra et det er lov å kommentere litt på annonsene, for det er ganske mange morsomme Smile Jeg så en på FINN.no for en måned siden, som jeg hadde hatt veldig lyst å sette inn på det andre forumet... Det var en voksen Chihuahua som skulle selge pga allergi. Det stod så fint og flott om ham, og så stod det: "Han mangler en testikkel, og kan derfor ikke brukes til utstilling eller avl - men han kan lage valper, for dét har han bevist!" :knegg:

Den var nå morsom og den, Jamie Smile
Ser man det ja! Laughing Så flott tongue Artig å kommentere enkelte annonser, men skrive feil, kan alle gjøre. Til og med den beste sunny
Lea Tallulah
Lea Tallulah
Lærling

Antall Innlegg : 357
Join date : 01.03.2010
Age : 56
Bosted : Larvik

Til Toppen Go down

annonser Empty Re: annonser

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet